NOR-WAY Bussekspress - Nettside, reiseplanlegger, serviceportal og sanntidsvisning

UTFORDRINGEN

I sin kontinuerlige streben etter å gi kundene sine en best mulig digital brukeropplevelse, ønsket NOR-WAY å utvikle både en ny reiseplanelegger, og en ny løsning for billettsalg. I tillegg var det behov for oppgradering av flere andre tekniske plattformer, samt å håndtere løpende drift og videreutvikling.

LØSNINGENE

Novacare har gjennom mange år levert ressurser til NOR-WAY Bussekspress. I dag leverer det dedikerte teamet design, brukeropplevelse, teknologi og rådgivning, innenfor fire primære løsningsområder – naturligvis i tillegg til løpende forvaltning og videreutvikling:

Nettsider

Novacare har bygget NOR-WAY Bussekspress sine nettsider på det brukervennlig CMS’et; Umbraco. Sidene inneholder redaksjonelt publisert innhold som nyheter, kampanjer og informasjonssider, og innholdet administreres av NOR-WAY selv. I tillegg publiserer NOR-WAY ulike typer kontaktskjema for «kontakt oss», hittegods med mer, med Umbraco Forms.

Nettsidene er tilgjengelig på både norsk og engelsk, og disse administreres i Umbraco CMS gjennom funksjoner for oversettelse av innhold.

Vi i NOR-WAY Bussekspress har hatt et vellykket samarbeid med Novacare over lengre tid, og er svært tilfredse med resultatene. I forbindelse med vårt kommende IT-løft, har vi valgt å konsolidere en større del av vår IT-portefølje hos Novacare.»Merethe Olsen, Administrerende direktør, NOR-WAY Bussekspress

Reiseplanlegger, betaling og kundeprofiler

NOR-WAY reiseplanlegger er utviklet som en enkel og svært brukervennlig funksjon søk i NOR-WAY Bussekspress sine bussruter. Novacare har integrert rutesøket med NOR-WAY sitt billettsystem som leverer stoppesteder, avgangstider og relevante priser, gjennom en sikker integrasjon mellom rutesøket og billettsystemets API.

Forretningsreglene, som er grunnlag for rutesøket, er basert på en kombinasjon av regler i billettsystemet og en serviceportal, også utviklet av Novacare, og billettsalget er integrert med både Vipps og Nets betalingsterminal for betaling.

Kundene kan velge å kjøpe billetter uten å registrere seg, men registrerte kunder vil få tilgang til kjøpshistorikk og digitale billetter via sin profil.

Serviceportal

Sammen har vi også utviklet en ekstern, web-basert serviceportal for NOR-WAY sine medarbeidere, hvor de blant annet tilbyr krediteringer, forsendelse av billetter, m.m. Her administrer også NOR-WAY Bussekspress ulike innstillinger som påvirker reiseplanleggeren, samt administrasjon av avvik og kundeinformasjon/varsel knyttet til dette.

nor-way-mobile

Sanntidsvisning av busser

For å gi kundene god oversikt om over hvor alle bussene til NOR-WAY Bussekspress til en hver tid befinner seg, har vi også utviklet en brukervennlig kartløsning som viser bussene sin posisjon i et interaktivt kart: «Hvor er bussen».

I tillegg leverer vi sikker og robust drift av nettløsningen gjennom Azure Cloud, med tjenester som sikrer høy oppetid og funksjoner for å blant annet stoppe angrep på siden. Novacare leverer også en utvidet supportavtale med SLA som sikrer NOR-WAY rask bistand fra oss dersom det skulle oppstå avvik.

mobile-hand

Verdi for NOR-WAY

Optimal kundereise og datadrevet innsikt

Verdien for NOR-WAY Bussekspress strekker seg ut over de teknologiske løsningene. Gjennom tett samarbeid, gjennom mange år. Har vi sammen skapt en sømløs og behagelig reiseopplevelse for hver enkelt passasjer.

Våre løsninger oppleves ikke bare som enkle og komfortable for kunden ved bestilling, men gir også trygghet og forutsigbarhet under hele reisen, med sanntidsvisning av busser og kontinuerlig oppdatert og tilgjengelig informasjon.

Vi er stolte av å ha fått lov til å bidra til å styrke NOR-WAY Bussekspress sin merkevare, ved å sette kunden i sentrum ved utvikling av digitale tjenester, som i sin tur skaper lojalitet og tillit til NOR-WAY Bussekspress som merkevare.

Løsningene tilrettelegger for å høste, analysere, og dra nytte av data, noe som gir NOR-WAY en unik mulighet til å forstå og forbedre kundenes reise, og samtidig optimalisere og effektivisere egne interne operasjoner.

Vil du høre mer om sammarbeidet vårt med NOR-WAY Bussekspress? Ta kontakt.